Ujemna skala wskaźnika doładowania - kiedy występuje ssanie?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • KrzysztofK
    Classic
    • 2005
    • 26

    Ujemna skala wskaźnika doładowania - kiedy występuje ssanie?

    właściwie to nic się nie dzieje. kupiłem sterownik sterownika komfortu :twisted: i nie miałem rozpiski kabli. Na szczęście pomógł mi facet który sprzedawał ten sterownik. A schematy zawsze mogą się przydać. Aż dziwne że w schematach nie ma drzwi rozpisanych... hmm
  • BioBogon
    Elegance
    • 2005
    • 921

    #2
    Ujemna skala wskaźnika doładowania - kiedy występuje ssanie?

    Z tego co widziałem wskaźniki ciśnienia doładowania wszystkie są wyskalowane od ujemnego ciśnienia, czyli ssania do dużego dmuchania

    Czy ktoś może mi wytłumaczyć w jakiej systuacji występuje to ssanie w silniku doładowanym? Czy jest to kwestia tego gdzie podłączy się wskaźnik? Czy jest jakaś różnica między dieslem a benzyną?
    Leon FR 2.0TDI 170KM

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      podcisnienie masz chyba na wolnych obrotach i jak jedziesz na wybiegu, z tego co pamietam (z benzyny) tak bylo u mnie, czekamy na fachowcow
      w kazdym razie to nie jest kwestia tego gdzie podlaczysz czujnik, tak ma byc.
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Staszek20vt
        Rider
        • 2005
        • 257

        #4
        Zgodzę się z przedmówcą, w benzynie miałem podciśnienie na wolnych obrotach "luzie" a w dieslu tego do tej pory nie zaobserwowałem. Więc może diesel nie wytwarza podciśnienia. No i sam fakt, że wskaźniki są uniwersalne i stąd takie wyskalowanie tj. od minus do plus...
        Powered by DynoSoft
        286 KM i 549 Nm
        www.leonclub.pl

        Komentarz

        • BioBogon
          Elegance
          • 2005
          • 921

          #5
          Czyli jeden wniosek jest taki, że podćiśnienie jest na wolnych obrotach w benzynie, a dieslu nie ma. To prosiłbym o wytłumaczenie dlaczego tak jest tzn. skąd się bierze podciśnienie

          ZTCW wskaźnik doładowania inaczej montuje się w benzynie, a inaczej w dieslu, czy może z tego wynika ten brak podciśnienia w dieslu?
          Leon FR 2.0TDI 170KM

          Komentarz

          • Staszek20vt
            Rider
            • 2005
            • 257

            #6
            Hmm... Może i tak być... Ale czy to na pewno wynika z samego sposobu montażu...? Czy może z różnic w budowie silnika...?
            Powered by DynoSoft
            286 KM i 549 Nm
            www.leonclub.pl

            Komentarz

            • Czader
              Ambiente
              • 2005
              • 145

              #7
              Tez mysle ze w turbo dieslu nie ma nigdy podcisnienia no bo po co by byla mechaniczna pompa podcisnienia ( napedzana walkiem rozrzadu) do sterowania VTG , wpomagania hamulcow itp W benzynie tej pompy nie ma - bo sie bierze podcisnienie z kolektora ssacego do wspomagania hamulcow ...

              [ Dodano: Sro 13 Gru, 06 15:42 ]
              Nie ma w dieslu podcisnienia bo nie ma w nim przepustnicy
              Czader

              OCTA COMBI 2003 ALH

              Komentarz

              • Piotrus
                Rider
                • 2004
                • 524

                #8
                Zamieszczone przez Czader
                [ Dodano: Sro 13 Gru, 06 15:42 ]
                Nie ma w dieslu podcisnienia bo nie ma w nim przepustnicy
                Czasem w dieslach są przepustnice (np w SDI) w celu poprawnej pracy recyrkulacji spalin ale generalnie masz rację
                Piotruś
                AGR(RIP) + ALH

                Komentarz

                • djczas
                  RS
                  • 2005
                  • 9612

                  #9
                  BioBogon, w dieslu jest podciśnienie ale wykorzystuje sie je do sterowania turbiny po to jest chyba mieszek podciśnienia to po pierwsze a co do wskaźników to śa dwa typy własnie do diesla który ma skla e od 0 i do benzyny który ma skale z podciśnieniem tak to jest mniej wiecej ale niech mnie ktoś kto ma wiekszą wiedze poprawi

                  Komentarz

                  • Piotrus
                    Rider
                    • 2004
                    • 524

                    #10
                    Zamieszczone przez djczas
                    BioBogon, w dieslu jest podciśnienie ale wykorzystuje sie je do sterowania turbiny po to jest chyba mieszek podciśnienia to po pierwsze a co do wskaźników to śa dwa typy własnie do diesla który ma skla e od 0 i do benzyny który ma skale z podciśnieniem tak to jest mniej wiecej ale niech mnie ktoś kto ma wiekszą wiedze poprawi

                    Podciśnienie w TDI używane do sterowania EGR, turbiną oraz wspomagania układu hamulcowego nie ma nic wspólnego z podciśnieniem w dolocie (jest wytwarzane przez pompę zamocowaną na wałki rozrządu po prawje stronie silnika)

                    W 1.8T też masz taką pompkę - gdyby jej nie było to nie miałbyś np wspomagania hebli przy pełnym bucie
                    Piotruś
                    AGR(RIP) + ALH

                    Komentarz

                    • BioBogon
                      Elegance
                      • 2005
                      • 921

                      #11
                      Zamieszczone przez Czader
                      Nie ma w dieslu podcisnienia bo nie ma w nim przepustnicy
                      No to już mam to

                      [ Dodano: Pią 15 Gru, 06 09:05 ]
                      Zamieszczone przez Piotrus
                      wspomagania układu hamulcowego nie ma nic wspólnego z podciśnieniem w dolocie
                      To stwiedzenie jest nieprawdą

                      Jest wężyk z kolektora dolotowego do wspomagania hamulców, ale oczywiście głównym zasilaniem pompy wspomagania jest pompa podciśnienia tak jak napisałeś.
                      Leon FR 2.0TDI 170KM

                      Komentarz

                      Pracuję...